China Factory chrome auto sign acrylic thermoform e1676755748541 - رقابت بین سه پیرمرد خودروسازی دنیا

رقابت بین سه پیرمرد خودروسازی دنیا

در روزگاری هستیم که غول‌های خودروسازی ژاپن هر روز در حال بزرگتر شدن هستند، به حدی که می‌توانیم بگوییم در کل بازارهای دنیا، حضور دارند.

در این مقاله شما مطلبی را خواهید خواند از رقابت بین دو شرکت ژاپنی و یک شرکت آلمانی.

با تویوتا شروع میکنیم، بزرگترین شرکت تولید کننده خودرو ژاپنی. تویوتا در حال حاضر بزرگترین و پرفروش ترین برند ژاپنی در دنیاست. محصولات با دوام و قدرتمند تویوتا در مدلهای  لندکروز، کمری، کرولا و رافور خودروهای پرفروش دنیا هستند.

بیشترین فروش این خودرو ها در خاورمیانه است و مسلماً دلیل اصلی آن دوام بسیار خوبه تویوتا است.

برند دوم ژاپنی که بررسی می کنیم نیسان است این برند پر سر و صدا حرف های خوبی برای گفتن دارد از جمله پرفروش ترین خودروی او که ماکسیما است، پرفروش ترین خودرو آمریکا در سال ۲۰۲۱ شده است. دلیل این فروش بسیار خوب، طراحی زیبای نیسان در کنار قدرت و دوام خوب اوست. مدل ماکسیما، ارزش خرید بالایی دارد و به همین خاطر چنین موفقیتی را رقم زده است.

تویوتا و نیسان دو پسر عموی رقیب هستند که هر دو خودرو های خوب و بادوامی را تولید می کنند با این حال، هر وقت صحبت از دوام می شود همه نام تویوتا را در ذهن خود تصور می کنند.

پیرمرد سوم،  بهترین خودروساز آلمانی یعنی مرسدس بنز است. برندی بسیار پرطرفدار با مدل های زیبا و جذاب. وقتی حرف از اصالت می‌شود، آلمان با مرسدس بنز و BMW می‌درخشد.

برای مثال مرسدس‌بنز هنوز الگوی جلو پنجره اش را رعایت می کند که در حال حاضر کمتر خودرویی را می توان یافت که سالهای سال چنین اصالتی را حفظ کند.

مرسدس‌بنز در مقابل نیسان و تویوتا از لحاظ رفاهی، ایمنی و قدرت موتور وضعیت بهتری دارد. تویوتا در مقابل نیسان و مرسدس بنز یک ضعف بسیار بزرگ دارد که آن نداشتن خودروی سوپراسپرت است. مزیت دیگر تویوتا، کیفیت موتورهایش است. این موتورها از لحاظ آلیاژ و استحکام بدنه موتور به طور قابل توجهی با کیفیت است. به ندرت پیش آمده که موتور تویوتا اختلال و مشکلی پیش آورد. در زمینه خودروهای اقتصادی، تویوتا و نیسان مزیت های بیشتری نسبت به رقیب آلمانی خود دارند و البته تویوتا از نیسان نیز اقتصادی تر عمل کرده است.

در قسمت خودروهای آفرود، نیسان حرف اول را میزند با خودروهای پاترول سافاری که در کشورهای حاشیه خلیج فارس پرفروش ترین بوده است چرا که از لحاظ تقویت پذیری انعطاف بهتری دارد به طوری که مکانیک‌ها توانسته‌اند از این مدل به میزان ۱۰۰۰ اسب بخار توانایی بیشتری بگیرند. مرسدس بنز در مناطق سردسیر طرفدار بیشتری دارد چرا که از لحاظ قدرت، شتاب و پایداری در مناطق برفی و یخ زده بهتر از تویوتا و نیسان عمل می‌کند.

برای جمع بندی می توانیم به این نتیجه برسیم که بین این سه پیرمرد، تویوتا در بهترین وضعیت قرار دارد مرسدس بنز، دوم است و نیسان نفر سوم این مقایسه است.

با سپاس فراوان از آقای آرمان پاداش برای نوشتن این مقاله

 

درباره نویسنده: عباس پاداش
7cdc5ddf9685dae8248828e80cc59e3a?s=72&d=mm&r=g - رقابت بین سه پیرمرد خودروسازی دنیا
دیدگاه خود را بنویسید

دسته‌بندی: متمایزسازیبرچسب‌ها: , ,